مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بندر انزلی > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی انزلی > کسب مقام دانشجویان علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بندرانزلی در نمایشگاه آثار منتخب جشنواره استانی گرافیک دانشجویی  در نگارخانه مارلیک رشت 
۲۹ بازدید

کسب مقام دانشجویان علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بندرانزلی در نمایشگاه آثار منتخب جشنواره استانی گرافیک دانشجویی  در نگارخانه مارلیک رشت

 

رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این مراسم، برپایی این جشنواره با مشارکت دانشجویان رشته هنر را اتفاقی مبارک و میمون دانست و آثار خلق شده را قابل اعتنا عنوان کرد.

وی افزود: پیشتر؛ خلق یک پوستر صرفا اقدامی در راستای اطلاع‌رسانی به شمار می‌رفت ولی هم‌اکنون؛ تولید کار گرافیکی در قالب یک پوستر، به مثابه نمایان شدن رسالت و پیام جشنواره و همایشی‌ست که به بهانه آن، خلق شده است.

 

ثقتی جشنواره استانی گرافیک و پیوند آن با دانشجویان و پیشگامی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان را دارای این پیام دانست که هنر توأم با علم و دانش دارای جایگاهی قابل تأمل است و گفت: معتقدیم در کنار اهمیت هنر تجربی، هنر با پشتوانه علمی و دانشگاهی، قابل قبول‌تر می‌باشد.

 

وی ادامه داد: یکی از بسترهای فعالیت اداره‌کل، دانشکده‌های هنر است و برداشته‌شدن فاصله کنونی بین مجموعه ارشاد و دانشگاه‌ها را به‌طور جدی دنبال می‌کنیم.

وی تأکید کرد که آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه، با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها، در قالب نمایشگاهی در آن مناطق از جمله دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، در معرض دید علاقمندان قرار گیرد.

 

در پایان این مراسم از نفرات برتر، تقدیر به عمل آمد.

 

آثار راه یافته به بخش داوری جشنواره استانی گرافیک دانشجویی، در نمایشگاه گروهی از تاریخ ۲۳ تا ۲۵ خرداد در گالری مارلیک مجتمع خاتم الانبیاء رشت میزبان علاقمندان است.

 

از ۲۵ اردیبهشت تا هشتم خردادماه امسال، ۱۴۰ اثر در سه بخش پوستر، تصویرسازی و گرافیک محیطی به دبیرخانه جشنواره گرافیک دانشجویی رسید که از این تعداد ۶۰ اثر توسط هیات انتخاب شامل امید ژاله ، صادق عماد زاده و مریم شیرالی ، منتخب و در بخش برگزیده ها توسط هیأت داوران شامل حسین عابددوست ، محسن حسینی و شهره بیروتی ، نفرات برتر انتخاب شد.

این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و موسسه فرهنگی هنری صفیر اندیشه نارون با دبیری مریم شیرالی برگزار شد.

 

دانشجویان برگزیده مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بندرانزلی

 

نفر اول بخش پوستر  سعیده ستوده

نفر دوم بخش پوستر کیمیا نیکوکار

نفر سوم پوستر مشترک

مائده جهانی خشت مسجدی

سونیا احمد زاده

نفر اول گرافیک محیطی سحر طاهری

 

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا