۳۴ بازدید

روند پذیرش: دانشگاه جامع علمی کاربردی هر ساله در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته براساس سوابق تحصیلی ، دانشجو می پذیرد و داوطلبان در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند ، می بایست در زمان تعیین شده توسط این دانشگاه ، با مراجعه به سایت سازمان سنجش یا واحد دانشگاهی مورد نظر ، ثبت نام خود را انجام دهند. رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بسیار متنوع است و در زمینه های صنعت ، مدیریت و خدمات اجتماعی ، فرهنگ و هنر و کشاورزی ارائه می شود و داوطلبان واجد شرایط می توانند بر اساس علاقه خود در یکی از رشته های ارائه شده ثبت نام کنند. ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی دوبار در سال و برای هر دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه صورت می گیرد و داوطلبان جهت پذیرش می بایست از شرایط عمومی و هم چنین شرایط اختصاصی مربوطه بهره مند باشند

دارا بودن مدرک دیپلم (برای ثبت نام دوره کاردانی) و مدرک کاردانی یا کارشناسی (برای ثبت نام دوره کارشناسی ناپیوسته) از شرایط اصلی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی می باشد

سایر شرایط و نکات لازم برای پذیرش در دانشگاه های علمی کاربردی

در رابطه با نحوه پذیرش دانشجو لازم است بگوییم که ثبت نام داوطلبان بر اساس معدل کل مدرک فارغ التحصیلی و ضمن در نظر گرفتن سهمیه های مربوط به شاغلین ، بومی و ایثار گر انجام می شود. در واقع منظور از داوطلب شاغل یعنی کسی که در دستگاه های اجرایی اعم از دولتی و غیر دولتی فعالیت داشته باشد یا در زمان ثبت نام مشغول به فعالیت باشد.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی برای نیمسال اول تحصیلی، نیمه دوم مرداد ماه و برای نیمسال دوم تحصیلی ، اوایل دی ماه می باشد و داوطلبانی که شرایط ذکر شده در مطلب فوق را دارا هستند ، می توانند با تهیه مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به سایت سازمان سنجش آموزش کشور یا واحد دانشگاهی پذیرنده مراجعه کنند و ثبت نام خود را انجام دهند.

تقویم اموزشی:  بر اساس تقویم ارسالی  از دانشگاه جامع علمی کاربردی برنامه ریزی یک سال تحصیلی صورت می پذیرد.

مراحل صدور گواهی نامه:

۱-ثبت درخواست فارغ التحصیلی توسط دانشجو در سامانه آموزشی ” هم آوا ” پس از گذراندن تمامی دروس
۲-تسویه کامل شهریه و پرداخت هزینه صدور دانشنامه
۳- بررسی پرونده دانشجویی توسط کارشناس فارغ التحصیلان
۴ – ارسال پرونده الکترونیکی جهت بررسی به موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی تهران
۵- ارسال پرونده فیزیکی به واحد استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان جهت بررسی نهایی و صدور مدرک
۶- مراجعه دانشجو به همراه تمبر خریداری شده از بانک ملی ویا انتشارات دانشگاه و کارت دانشجویی به مرکز جهت دریافت مدرک موقت
لازم به ذکر است  سیر کلیه مراحل ذکر شده در سامانه هم آوا در قسمت در خواست فارغ التحصیلی قابل رویت می باشد
مراحل صدور و دریافت دانشنامه: دانشجویانی که گواهی موقت  را دریافت نموده اند حداقل شش ماه پس از صدور گواهی خود می توانند ضمن هماهنگی با مرکز  و در دست داشتن مدارک ذیل به دانشگاه جامع علمی کاربردی استان  گیلان  واقع در رشت – گلسار – بلوار گیلان – خیابان ۱۷۹ – دانشگاه جامع علمی کاربردی– طبقه اول – اداره فارغ التحصیلان  مراجعه و نسبت به دریافت دانشنامه خود اقدام نمایند.
مدارک مورد نیاز
۱- اصل گواهی موقت کاردانی یا کارشناسی
۲- کارت شناسایی
۳- کارت پایان خدمت
۴- تمبر ۱۰۰۰ تومانی از بانک ملی
۵- تسویه  کامل وام دانشجویی

 

بالا